OBOZY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Legendy Sosnowych Wzgórz
OBÓZ LARP DLA MŁODYCH TWÓRCÓW GIER

A droga wiedzie w przód i w przód,
Skąd się zaczęła? Tuż za progiem…

J. R. R. Tolkien

Legendy Sosnowych Wzgórz

Termin: 5-19.08.2024

Miejsce: Hotel Garczyn, 8 km od Kościerzyny, położony w środku pięknego lasu nad jeziorem Garczyn

Wiek uczestników: od 13-18 lat

Dla kogo? Dla tych, którzy szukają miejsca dla swojej wyobraźni. Dla tych, którym bliski jest szeroko pojęty świat fantasy. Dla tych, którzy chcą się nauczyć robić gry i larpy.

Cena:

  • obóz Legendy: 3 950 zł
  • obóz Strażnicy + Legendy (2 turnusy): 7 050 zł

Kontakt: Bartosz Czapiewski: 507 086 105

Zarezerwuj miejsce lub zapytaj o szczegóły:

Wyślij kruka z listem

Porzućcie pewność siebie, którzy tu wchodzicie – bo wkraczacie do świata, który stworzyły Wasze dzieci…

Zapraszamy starsze dzieci / młodzież na obóz, w trakcie którego wspólnie tworzymy grę, prawdziwego LARP’a dla dorosłych – rodziców i innych zaproszonych gości. Czym uczestnicy zaskoczą ich w tym roku? Zobaczymy już w sierpniu!

Grę od początku do końca wymyślają i przeprowadzają uczestnicy obozu. Wymyślamy świat, scenariusz, akcję, zadania i własne postacie – od podstaw, ze wszystkimi szczegółami.

Pracę nad tworzeniem postaci i odgrywaniem ich prowadzi tradycyjnie Katarzyna Jackowska-Enemuo, opowiadaczka i muzykantka, czyli dobrze znana wszystkim Stara Wiedźma z Sosnowych Wzgórz. Zaś profesjonalnego wsparcia przy tworzeniu świata, rekwizytów, szczegółów akcji i zadań dostarcza Drużyna Tajemniczego Lasu. Wspólnie prowadzimy codziennie (grupowo i indywidualnie) gry i zabawy teatralne oraz zajęcia uruchamiające wyobraźnię i umiejętność opowiadania historii, a także improwizacji. Obmyślamy spójny świat, intrygi i questy.

A na koniec zapraszamy Was – rodziców i opiekunów – do stworzonego przez nas świata. Czyli po raz kolejny (lub dla niektórych po raz pierwszy) będziecie mogli przyjechać i zagrać w taką grę, jaka dotychczas była dostępna tylko dla Waszych dzieci. Gra odbędzie się w sobotę, 17 sierpnia 2024. Warunkiem uczestnictwa w grze jest posiadanie stroju i… wyobraźni! – resztę zapewniamy my i Wasze dzieci. Zobaczymy, jak sobie poradzicie! ;-)

Choć podczas obozu głównie skupiamy się na stworzeniu finałowej gry, nie zabraknie oczywiście i innych atrakcji: gier terenowych, opowieści, kąpieli w jeziorze, ognisk, niekończących się rozgrywek Mafii… i innych fajnych rzeczy, które przyjdą nam do głowy. A to wszystko w otoczeniu pięknych lasów pod okiem doświadczonych animatorów Drużyny Tajemniczego Lasu.

Obóz dla nastolatków to nie lada wyzwanie ;) Dlatego trzon kadry obozu „Legendy…” jest stały i tworzą go nietuzinkowi fachowcy Jeśli chcesz ich poznać – kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się jakie gry zrobiliśmy dotychczas? Kliknij na link poniżej:

Rok 2018

Legendarny apokryf. Historia, która nie powinna była mieć miejsca, lecz jednak się wydarzyła
Brumirez z Bonanzy

Pierwsze „Legendy Sosnowych Wzgórz” – zupełnie nowy koncept odpowiadający na potrzeby twórcze naszej ulubionej młodzieży. To właśnie tutaj starsi, doświadczeni obozowicze ze „Strażników…” dowiedzieli się jak trudno jest zrobić dobrą grę – szczególnie, jeśli ma się na to tylko tydzień. Gracze mieli okazję na własne oczy przekonać się, że epickie początki Magii na Sosnowych Wzgórzach swoje korzenie miały w dzikim i bardzo skomplikowanym układzie tanecznym… Finałowy 4-minutowy taniec 66 uczestników gry do Tunak Tunak Tun zapamiętali (boleśnie?) wszyscy ;)

Rok 2019

To wszystko już niedługo będzie moje… Gdy tylko rozgonimy na cztery wiatry zebraną tu hałastrę, całe te Wzgórza trafią w moje ręce!
Kahil El-Zabar

Mądrzejsi o doświadczenia z pierwszego roku, na drugich Legendach daliśmy sobie już więcej czasu – tym razem obóz trwał dziesięć dni. Zaowocowało to fabułą skomplikowaną, wielopoziomową, mającą gęstość gryczanego miodu – fakt, że gracze się w niej połapali do dzisiaj wspominamy z wielkim szacunkiem. Trzy różnorodne grupy zamieszkujące Dzikie Pogranicze stanęły przed niespodziewanym zagrożeniem zaserwowanym im przez najemników Kahila El-Zabala – bogatego kupca, któremu zamarzyło się zagarnięcie Wilhelmsburga – leśnego miasteczka zbudowanego na potrzeby gry przez naszych zdolnych obozowiczów.

Rok 2020

Magia nas wyzwoli!
napis na ścianie Kopalni należącej do Legionu Vinartina, autor nieznany

Mądrzejsi o doświadczenia z drugiego roku… Tak, ostatecznie stanęło na tym, że Legendy muszą trwać całe dwa tygodnie. Tym razem komplikacje fabularne zdecydowaliśmy się zostawić wewnątrz grup, na potrzeby graczy stawiając na prosty podział moralny – Magia czy Nauka? Ten z pozoru prosty konflikt rozgorzał do takiego stopnia, że podobno na Pograniczu założono pierwszy (i do tej pory jedyny) karny obóz pracy. Dodatkowo, na gościńcach zagościły zorganizowane grupy przestępcze (do których zgłosiło się więcej młodzieży, niż można by się było spodziewać…).

Rok 2021

Magia nie rozwiąże naszych problemów, pomoże nam jednak o nich zapomnieć. A że przy okazji możemy się nieźle dorobić…
Rudy Joe, Przywódca Szajki Leprechaunów

Po spektakularnym sukcesie nieoczywistego moralnie scenariusza z roku poprzedniego tym razem, wspólnie z naszą młodzieżą, zdecydowaliśmy się trochę odpocząć. Niestety (dla założenia, nie dla nas ;) ), planowo prosty scenariusz mający silny element moralizujący, dość szybko przerodził się w trzy duże frakcje (plus dwie trochę mniejsze), dziesiątki postaci o skomplikowanych poglądach na teoretycznie prosty problem… Ku przerażeniu rodziców wszystkie te wątki ostatecznie złączone zostały w wielki finał, podczas którego każdy musiał zadać sobie pytanie: Jak wiele jestem w stanie poświęcić dla świętego spokoju?

Rok 2022

Pod groźbą śmierci – niechże się zamkną wasze drzwi i niech okiennice wasze nie przepuszczają nic prócz światła księżyca i uczucia strachu.
KOGEN PORT, GŁUPI ŻORT!
Ogłoszenie dot. wprowadzenia godziny policyjnej wydane przez Radę Miejską Portu Kogen, z dopiskiem nieznanego autorstwa

Tajemniczy Las z zakazem wstępu do lasu? Całodniowa gra na terenie ośrodka? Jeśli myślicie, że był to dla nas problem, jesteście w błędzie.

Dzięki decyzji kościerskich leśników mieliśmy okazję ostatecznie rozwiązać wszelkie problemy społeczne drzemiące w teoretycznie spokojnym Porcie Kogen, zamieniając Ośrodek w Garczynie to tętniące życiem miasto. Misja zwiadowcza zakończona jednym z czterech możliwych zakończeń (z których każde testowaliśmy po 3-4 razy), spotkania ze szpiegami, próba rozładowania (a w niektórych przypadkach podkręcenia) napięć wśród dwóch kłócących się ze sobą dzielnic. Nikt z nas nie spodziewał się jak wielkie talenty negocjacyjne kryły się w naszych graczach (szczególnie nie spodziewały się tego ich dzieci)… Na szczęście od rozwiązywania wszelkich sporów mieliśmy bardzo sprawnie działający Sąd i Straż Miejską.

Rok 2023

Głupcy! Coście najlepszego uczynili! Teraz wszyscy jesteśmy zgubieni!
Wieszczka z Fernowej Huty

Jednym z największych uroków naszej młodzieży jest to, że znaczna część z nich bardzo dba o spójność i sensowność naszych gier z szerszym kontekstem świata, w którym one powstają. W końcu cóż to za legenda, która nie ma porządnych korzeni w swoim uniwersum?

Podczas VI Legend odbyła się jedna z najgorętszych dyskusji dotyczących fabuły. Ostatecznie udało się jednak wypracować rozwiązanie zadowalające dla wszystkich i zdecydowaliśmy się pokazać graczom, jak powstały Żelazne Pustkowia – najpotężniejsze czarnoksięskie państwo w uniwersum Sosnowych Wzgórz.

Jeśli myślicie, że znając efekt tej przygody było nam jakkolwiek łatwiej, jesteście w błędzie. Przez długie dwa tygodnie łączyliśmy ze sobą wszystkie możliwe koncepcje fabularne, dając graczom możliwość wpływania na fabułę, stawiając ich przed moralnie nieoczywistymi wyborami, prowokując ich do prowadzenia śledztw i dopatrywania się spisków za każdym ro… drzewem ;)

Legendy… i Strażnicy Sosnowych Wzgórz?

Obóz Legendy Sosnowych Wzgórz przeznaczony jest dla starszych uczestników, , jeśli jednak Waszym dzieciom podoba się bycie „pół-organizatorami” zapraszamy je również na obóz Strażnicy Sosnowych Wzgórz do Drużyny Weteranów. Ich zadaniem jest przede wszystkim wcielenie się podczas gry głównej w Bohaterów Niezależnych, czyli w postaci znające scenariusz i odgrywające wyjątkowe, ważniejsze role. Podczas całego obozu zaś drużyna ta pomaga w przygotowaniach do gry, mając niemały wpływ również na jej scenariusz.

Weteranów dotyczą również inne zasady – większe wyzwania, ale i mniej obozowej kindersztuby. Tak, można grać w Neuroshimę do nocy i można chodzić częściej do sklepiku. Z drugiej strony porządek w pokojach musi być. ;-)

Zamów imprezę
lub zapytaj o szczegóły