Piraci – Wyspa Czaszki
Wiek
7-10 lat
Klimat
piracki
Dla kogo
dla miłośników morskich testów i pirackiej zgrywy
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Walnij butelką o burtę!A więc wreszcie dopływamy! Po dwóch miesiącach tułaczki po morzach i oceanach przed nami w końcu… legendarna Wyspa Czaszki! A na niej Piracki Kodeks i jego Strażnicy – cel każdego młodego żeglarza, który chce zaciągnąć się pod czarną banderę. To właśnie na tym skrawku lądu poddamy się pirackim próbom i spróbujemy zdobyć Złotą Brzytwę!
Bardzo poważny piracki egzamin, z bardzo mocnym przymrużeniem oka. Absurdalne pytania testujące „morską” wiedzę i zadania na miarę prawdziwych wilków bagiennych ;-) A wszystko to po to, by w końcu stać się prawdziwym piratem, zaokrętować się na Szaloną O’Śmiornicę i wyruszyć w rejs w nieznane ;-)
Jeśli chcecie zorganizować urodziny po raz pierwszy w Tajemniczym Lesie – ten scenariusz to idealny wybór.
Wyspa Czaszki jest scenariuszem urodzinowym w ramach Podziemi Tajemniczego Lasu. To znaczy, że:
- impreza odbywa się w ogrzewanej, suchej sali…
- … choć czasami z niej wychodzimy na dwór – ale raczej na krótko ;-)
- impreza trwa 2 godziny; w ramach niej można dostarczyć nam poczęstunek, którym obdarujemy dzieci w trakcie imprezy
- podczas imprezy rodzice mają wolne – nie przebywają z nami w sali
- koszt wynajmu sali: 150 zł (do końca 2024 r.)
Gry terenowe – Strażnik, Kurierzy, Zwiadowcy
Wiek
od 8 do 18 lat
Klimat
brak
Dla kogo
dla miłośników lekkiej rywalizacji i odrobiny leśnego zmęczenia
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Dostarcz meldunek!Zestaw trzech prostych gier terenowych. Prostych, nie znaczy nudnych – wręcz przeciwnie :) Wytłumaczenie zasad to kilka minut, a potem zabawy jest na 2 godziny, jak nie więcej.
- Strażnik – „solowa” gra, w której ważna jest umiejętność ukrywania się w terenie wykorzystując jego ukształtowanie
- Kurierzy – drużynowa gra „biegana”, stawiająca nacisk na opracowanie wspólnej taktyki
- Zwiadowcy – gra drużynowa, w której uczestnicy próbują „wykryć” przeciwnika, jednocześnie samemu nie zostając „wykrytym”.
Gry bardziej opierają się na skradaniu, ukrywaniu itp. i są mniej wyczerpujące niż Bunkry, stąd nadają się również dla trochę młodszych.
Gry terenowe – Bunkry
Wiek
od 10 do 18 lat
Klimat
brak
Dla kogo
dla miłośników mocnej rywalizacji i solidnego leśnego zmęczenia
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Rzuć granatem!Gra – legenda, wyczekiwana przez wszystkich na każdym obozie i każdej zielonej szkole Tajemniczego Lasu.
Oparta na „wojennej” grze terenowej Bitwa o flagi (w harcerstwie znana pod nazwą Trzy chusty), wzbogacona przez nas o kilka ciekawych rozwiązań fabularnych i mechanicznych. Zdecydowanie dla starszych – trzeba się niemało nabiegać :-)
Uwaga! Gra dla większej liczby uczestników – można ją zorganizować nawet dla 40-50 osób, ale absolutne minimum to 16 osób.
Podchody
Wiek
od 6 do 18 lat
Klimat
brak
Dla kogo
dla miłośników strzałek, zadań i leśnego wędrowania
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Ułóż strzałkę!Klasyczne harcerskie podchody: ze strzałkami, kopertami, zadaniami, zmyłkami, ukrywaniem się po krzakach… jednym słowem – dużo śmiechu i radochy.
Dodatkowa frajdą może być zorganizowanie tych urodzin po zmroku – podchody z latarkami, to jest to! :-)
Średniowiecze, Anglia – Robin Hood
Wiek
od 6 lat
Klimat
średniowieczny, fantasy
Dla kogo
dla miłośników historii o Robinie Hoodzie oraz zagorzałych monarchistów ;)
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Wypuść strzałę!Król Ryszard Lwie Serce opuścił Anglię, by przewodzić III wyprawie krzyżowej. Podczas jego nieobecności, w Anglii panuje bieda i głód. Bezwzględny szeryf Nottingham w nieskończoność podwyższa podatki, a jego żołdacy robią po wsiach co tylko im się podoba…
Dołącz do drużyny Robin Hooda! Razem z Lady Marion, bratem Tuck’iem i Małym John’em staw czoła żołnierzom szeryfa! Jednym słowem – zabieraj bogatym i dawaj ubogim! ;-)
Lekko bajkowa impreza, trochę w stylu starego serialu „Robin z Sherwood” z Michael’em Praed’em ;-) W scenariuszu nie występują żadne stwory w maskach, więc impreza nadaje się również dla młodszych dzieci.
Średniowiecze, Anglia – Król Artur i miecz Excalibur
Wiek
od 7 lat
Klimat
średniowieczny, fantasy
Dla kogo
dla miłośników legend arturiańskich i mitologicznych klimatów z Wysp Brytyjskich
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Znajdź Świętego GraalaPrawowity władca Brytów jest przededniu objęcia tronu na zamku Camelot, a jedyna rzecz jakiej mu brakuje, to legendarny miecz Excalibur. Wyrusz na wyprawę z królem Arturem do lasu Druidów, staw czoła szkockim piratom i wytatuowanym Piktom! Niech Merlin wspiera Was swoją magią, a błogosławieństwo Pani z Jeziora doda Wam odwagi!
Trochę legend, trochę historii. Scenariusz oparty na legendach arturiańskich: rycerze bez skazy, podstępni czarownicy, trolle, banshee i leprechauny. I oczywiście Miecz w kamieniu.
Średniowiecze, Polska – Wyprawa do kraju Prusów
Wiek
od 8 lat
Klimat
średniowieczny
Dla kogo
dla miłośników wczesnego średniowiecza w wydaniu nadwiślańskim
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Libera me a malo!Siedem lat już mija odkąd pogańscy Prusowie Świętego Wojciecha ubili. Ciało Jego książę Bolesław „na wagę złota” wykupił, do Gniezna przywiózł i z czcią pochował. Wieść jednak niesie, że poganie z Truso włócznię, którą Świętego ubili w swoim Romowe trzymają, cześć jej dając.
Ruszaj na wyprawę z drużyną księcia Bolesława by włócznię poganom odebrać – toż Krwią Świętego oręż splamiony u barbarzyńców ostawiać się nie godzi!
Bojowa wyprawa do krainy plemienia pogańskich Prusów. Żercy, lamie i tajemnice świętych gajów. A przy okazji odrobinka historii o przedchrześcijańskim pograniczu dzisiejszej Polski i Litwy.
Starożytny Rzym – Bursztynowy szlak
Wiek
od 8 lat
Klimat
legioniści rzymscy
Dla kogo
dla miłośników rzymskich legionów i ciekawych tego co działo się w starożytności na terenach dzisiejszej Polski
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Bando Sequte!Pod wodzą Trajana Wieczne Miasto Rzym odzyskuje dawny blask. Rzymianie rozbudowują Circus Maximus, stawiają nowe forum i modernizują port. Na to wszystko potrzeba jednak kamienia, żelaza i bogactw. W tym ukochanego przez Rzymian electrum, czyli bursztynu znad Bałtyku.
Niestety od I wieku sytuacja na dalekiej północy komplikuje się – na tereny zamieszkałe od wieków przez plemię zwane przez Rzymian Wenedami przybywa inny „naród” – skandynawscy Goci i Gepidzi. Ruszaj na wyprawę nad Morze Sarmackie i spraw, żeby bursztyn znów nieprzerwanym strumieniem płynął do Wiecznego Miasta!
Bojowa impreza, dla sympatyków walki w zwartej formacji ;-) A przy okazji odrobinka historii starożytnej Europy.
Starożytny Rzym – Zaginiony sztandar
Wiek
od 8 lat
Klimat
legioniści rzymscy
Dla kogo
dla miłośników rzymskich legionów i starożytnej Gemanii
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
Bando Sequte!9 rok naszej ery. Trzy legiony rzymskie wpadają w zasadzkę przygotowaną przez plemiona germańskie pod wodzą Arminiusza w Lesie Teutobuskim. W gęstym lesie ginie 20 tysięcy legionistów, konsul Publiusz Kwinktyliusz Warus wraz z oficerami popełnia samobójstwo, a w ręce barbarzyńców wpadają Orły Legionowe – święte sztandary legionistów. Sześć lat później konsul Germanicus dociera na miejsce bitwy i chowa kości legionistów Warusa. Rok później pokonuje Arminiusza i odzyskuje sztandary rzymskie.
Dołącz do legionów Germanicusa i wyrusz na wyprawę w głąb nieprzebytych lasów za rzeką Ren. Staw czoła barbarzyńcom i odzyskaj zagrabione przez Germanów sztandary!
Bojowa impreza, dla sympatyków walki w zwartej formacji ;-) A przy okazji odrobinka historii starożytnej Europy.
Obca Planeta – Bliskie spotkania III stopnia
Wiek
od 6 lat
Klimat
militarny
Dla kogo
dla małych miłośników militariów i zwiadowczych misji
Zamów imprezę lub zapytaj o szczegóły:
wyślij robota badawczegoUsterka systemu chłodzenia silnika w PI-105 zmusiła Was do awaryjnego lądowania na obcej planecie. Na transporter z częściami zamiennymi do Waszego ścigacza musicie poczekać parę dni… Na szczęście planeta bardzo przypomina Ziemię. Ale czy na pewno? Drzewa chyba nie są całkiem nieruchome, a pod powierzchnią coś stale wibruje…
Wykorzystaj czas i stań na czele misji badawczej – kto wie, jakie tajemnice kryje przed Wami ten nie odkryty jeszcze świat?.
Tajemnicza impreza, łagodniejsza i spokojniejsza niż Zaginiony Zwiadowca, świetna dla młodszych dzieci. Obcy oczywiście są, ale zdecydowanie przyjaźni :-)
Jeśli chcecie zorganizować urodziny po raz pierwszy w Tajemniczym Lesie – ten scenariusz to idealny wybór.